Hijabupproret

Efter att en gravid kvinna i slöja misshandlats startade hijabupproret/uppropet i sociala medier och jag älskar initiativet. (Läs mer här)
 
Jag hade gärna gått i slöja idag. Men i morse kom jag på att jag inte har någon sjal och framför allt, att jag inte har en aning om hur man knyter en! Så det var mitt mission idag, att ta reda på det.
 
 
Screenshot från hijab-tutorial på begåvade Zukretas Youtubekanal, klicka på bilden för att komma till videon.
 
All respekt till alla kvinnor som väljer att bära slöja och behöva stå ut med alla hatiska kommentarer eller, ännu värre, handgripliga försök att avlägsna den. Det finns ju tyvärr ett läskigt stort antal inskränkta idioter.
 
(Oavsett allt annat, hur snyggt är det inte med slöja och riktigt sminkade ögon!?)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Linneas Stil

Här bloggar jag om min stilresa, det vill säga allt sånt jag engagerar mig i och testar på jakt efter min egen stil.

RSS 2.0