Fynd och fobi

Okej, fobi är att ta i (men det blev en bra rubrik, och som redigerare är en alltid ute efter en bra rubrik!) men jag gillar verkligen inte att typ interagera med säljare vid olika sminkdiskar. Som överviktig och ångestdriven känner jag mig oftast så himla dum och ovälkommen. Och när jag blir obekväm börjar jag svettas i ansiktet, vilket ger mig panik, vilket leder till mer svett osv. Inte kul! 

Vart vill jag då komma med detta? Jo, idag åkte jag ut till emporia innan jobbet för att köpa en pump till min MAC studio fluid fix foundation. Trots att det är två stationer med tåg åt fel håll, och MAC-disken på åhlens ligger på vägen till centralen. Värt det? Japp! In på kicks, köpa pump, ut igen på en minut, utan ångestsvettning! 

Sen råkade jag gå in på H&M för första gången på månader, på jakt efter billig maskara. Det hade de inte, men däremot Essie-lack för 50 kronor! Jag älskar Essies lack, så jag köpte två ur höstkollektionen: After school boy blazer och For the twill of it. Mycket nöjd! 





Kommentarer
Maria

Vad tråkigt att du känner så! Jag jobbar som butiksbiträde och har för vana att försöka hjälpa så mycket som möjligt, det är sällan jag fokuserar på en kunds utseende utan snarare på¨en kunds behov och hur jag själv vill bli bemött, skulle aldrig se en kund som ovälkommen, som säljare är jag där för kunden, det är kunde som i slutändan betalar min lön och jag älskar mitt jobb och tycker att det är superroligt med smink och att hjälpa andra med det <3

Svar: Och det märks när man möter en duktig säljare som brinner för det, och som kan lyckas få även mig att slappna av. Tyvärr är jag duktig på att bestämma vad andra människor tycker om mig i förväg, säkert helt utan grund oftast. Och så startar hela min ångestprocess oavsett hur vänlig personen är. Mycket dumt, men jag jobbar på det! :)
Linnea

2014-02-03 @ 21:06:11
URL: http://littlemissconsumer.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Linneas Stil

Här bloggar jag om min stilresa, det vill säga allt sånt jag engagerar mig i och testar på jakt efter min egen stil.

RSS 2.0