Dagens besvikelse

 
Jag kommer inte ihåg när jag hörde talas om Too Faced första gången (mitt minne är som en ost med många och stora hål, tyvärr), men det har varit ett av mina favoritmärken sen dess. Deras ögonskuggspaletter är helt underbara och Natural Radiance Face Palette är min go to tidiga morgnar när jag sminkar mig på toaletten på jobbet (vilket är för ofta när jag jobbar dag). Men allt kan ju inte vara rosafluffig härlighet, Sweethearts Perfect Flush Blush är verkligen ingen hit för mig. Det är tre nyanser bakat rouge (säger man så på svenska?) i en hjärtformad pappersask. Förpackningen är ursöt som vanligt och färgerna ser fina ut var för sig, men när jag swirlar ihop dem så blir det liksom... ingenting. Lite skimrigt och glittrigt, men ingen färg och då är jag ändå väldigt blek. Så synd! Grejen är att innan jag köpte det hade jag bara läst positiva recensioner, efter bara dåliga? En ser vad en vill se, haha.
 
Jag tror att det är den bakade formulan som ställer till det med pigmenteringen. Jag försökte tänka efter om jag har några andra bakade produkter, och det enda jag kan komma på är en sample med fyra Nouba-bronzers som är alldeles för mörka för mig ändå, så. Men har läst på och det verkar ofta vara problem med just bakade produkter.
 
Too Faced kommer med två nya varianter nu, Something about Berry och Peach Beach, som ser mer pigmenterade ut. Men Temptalia recenserar dem här och här och är inte imponerad. Och den kvinnan kan sitt smink, om en säger. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Linneas Stil

Här bloggar jag om min stilresa, det vill säga allt sånt jag engagerar mig i och testar på jakt efter min egen stil.

RSS 2.0