Lumparminnen

 
Jag såg ett inslag på Aktuellt (tror jag, stod på i bakgrunden på jobbet) och de hade besökt Berga och de som gör GMU (fd värnplikt typ). Och ja, då blev jag ju sjukt nostalgisk eftersom jag gjorde mina första månader precis där när jag gjorde lumpen! Just de där första månaderna var riktigt jävliga och samtidigt en av de bästa tiderna i mitt liv. Svårt att förklara, men jag lärde mig så oehört mycket om mig själv, samhället och patriarkatet då.
 
Sen flyttade vi till Uppsala och gjorde resten av utbildningen där. Bilden är från garnisonen, en smalare version av mig själv, med AK5:a på ryggen...
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Linneas Stil

Här bloggar jag om min stilresa, det vill säga allt sånt jag engagerar mig i och testar på jakt efter min egen stil.

RSS 2.0